Czym powinien charakteryzować się profesjonalny bike shop? Dużym wyborem rowerów, dostępnością komponentów różnych producentów czy szeroką wiedzą pracowników dotyczącą tego sportu? Każdą z tych rzeczy jednocześnie i z osobna. Zachęcamy do lektury!
Cechy dobrego sklepu rowerowego
Przede wszystkim, podczas wizyty w sklepie rowerowym dobrze trafić na osobę, która wie, o czym mówi. Doświadczeni bikerzy nie będą mieli najmniejszego problemu ze zorientowaniem się, z kim rozmawiają, jednak osoby początkujące, które trafią na sprzedawcę wprowadzającego w błąd, mogą się niemiło zaskoczyć, a nawet zniechęcić do tego sportu. Dlatego ważne jest, aby osoba zajmująca się klientem była dobrze zorientowana w kwestii rowerów i była w stanie udzielić mu wyczerpujących informacji i pomóc w nurtujących go kwestiach.
Dużo bardziej niż dostępność rowerów i wysokiej jakości części na stanie, liczy się możliwość szybkiego ich zamówienia z pewnego źródła. O ile dętki, opony i proste elementy stanowią podstawę każdego sklepu rowerowego, tak nie ma sensu trzymać setek amortyzatorów Marzocchi i czekać, aż cudownie znajdą się nabywcy. Zaawansowani bikerzy doskonale wiedzą, że na komponenty, których potrzebują do bardziej wymagającej jazdy, przyjdzie im poczekać, gdyż najczęściej nie ma ich w Polsce, więc bardziej liczy się umiejętność szybkiego pozyskania danego produktu i kontakty z producentami niż szerokie zaplecze. W dobie internetu do większości zamówień i tak dochodzi drogą online, jednak pewne źródło wzbudza zaufanie klienta. Dobrym przykładem jest sklep rowerowy Bikeatelier Poznań, który działa właśnie w ten sposób i sprawia, że marka jest rozpoznawalna na terenie niemal całej Polski.